28 Kasım 2017 Salı

YDS Diablo 7.2 GTX İnceleme

Diablo 7.2 GTX
Uzun zamandır bir motosiklet botu arayışındaydım. Çeşitli sebeplerden ötürü alamamıştım şimdiye kadar. Yarın bir gün eğitime gidersem diye de uzun bot arıyordum(Eğitimlerde bileği de kapatacak bir bot olması şartı aranıyor genelde). O yüzden Diablo 11.0 GTX almak istiyordum ancak denediğim birçok uzun botta olduğu gibi bunda da fermuar sorunu yaşadım ve alamadım. Elim de boş dönmek istemediğim için kısa botu(Diablo 7.2 GTX) denedim ve aldım.

Botu henüz dün(27 Kasım) almış olmama rağmen hemen hem uzun yolda hem şehir içinde denediğim için tanıdım diyebilirim. Hatta ayağımda o bot varken 2,5 - 3 km kadar yürüdüm.








Bot yürümek için değil. Ayaklarım mahvoldu. 300-400 metreden fazla yürüyecekseniz, günlük bir ayakkabı tercih edin. Zaten ben de o kadar yürüyeceğimi bilseydim ona göre bir ayakkabı giyerdim.

Bot gerçekten su geçirmiyor ve hava alıyor. Dün yağmurlu havada kullandım, hiçbir sıkıntı yaşamadım. Bugün de uzun yolda, bol rüzgarlı bir rotada(Normal hava sıcaklığı 6° idi, 120 km hızla giderken hissedilen çok daha azdır) sürerken kullandım, ayağım ufak bir miktar üşüdü. Bunu da hava alıyor olmasına bağlıyoruz elbette. Her ne kadar kışlık olarak satılsa da iç süngerleri kışın 0'ın altında olan sıcaklıklarda ısıtmaya yetecek kalınlıkta değil. Önlemini ona göre almak lazım.

Vibram tabanı var. Bunun özelliği de kaydırmaz olması. Günlük kullandığım botum buz pateni gibi kayarken bu tabanın kayması için bir kuvvet uygulamak gerekiyor. Gayet güzel yani. Tabii bunun da kendine göre bir dezavantajı var bence. Çok yumuşak bir taban olması sebebiyle bastığınız yerde ne kadar taş, kum vb. varsa hemen tutuyor. Temizlemesi uğraştırıyor. Gerçi nasıl olsa su geçirmiyor, su tutarak temizlenebilir, bu daha kolay olur :)




Gelelim botun şekline şemaline. Bot, 11.0 GTX'e göre kısa ama aslında kısa değil. Yani bileği gayet de kapatıyor. Eğitime gittiğim zaman sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak elbette kaval kemiği koruması olmadığı için 11.0 GTX kadar güvenli değil.

Güvenlik demişken, botun bilek kısmında bulunan oval şeklindeki koruma aparatı oldukça yumuşak. Sert bir darbede nasıl bir iş görür, bilemiyorum. Ancak diğer bölümler güven hissi veriyor. Bükülmesi/Esnemesi çok az. Umarım bunu tecrübe etmem gerekmez :)

Deri kalitesi için de bir şeyler yazmak isterdim ancak dediğim gibi, daha dün aldım. Deriden de pek anlamam, o yüzden şimdilik bir şey demek için çok erken. Deforme olduğu zamana göre bakarız.





Not: Fotoğraflar ydsshop.com'dan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder