10 Nisan 2017 Pazartesi

Kimse Size Hakkınızı Vermez, Siz Kazanırsınız!

İstanbul'da öğrenci akbilinin ve ABD'de siyahların otobüs mevzusunu duymuşsunuzdur. Bilmiyorsanız bence okumalısınız, etkileyici olaylardır. Benim mevzum da insanlık adına küçük ama benim adıma önemli bir hak kazanma mevzusu.

Olay şu:

Ben Vodafon Net kullanıcısıyım. Yani Vodafone müşterisiyim. 10 Mart 2017 tarihinde TREDAŞ(Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş.)'ın teknik çalışanları benim evimin olduğu sokakta kazı yaparlarken internet kablosunu koparmayı başarmışlar. Başarmışlar diyorum çünkü ben o kabloyu gördüm, iki parmağım kalınlığında kablo. Bunu nasıl başardıklarını anlayabilmiş değilim. Araya haftasonu girdi, 4 gün geçti. Ben bu sırada telefon paketimdeki interneti bitirdim, üzerine yeni paketler almak zorunda kaldım.

14 Mart Salı günü Türk Telekom'un ve TREDAŞ'ın teknik çalışanları geldi ve kabloyu onardılar. Ben de Vodafone'u arayarak internet hizmetini alamadığım bu günlerin tutarının faturamdan düşülmesini talep ettim. Müşteri Temsilcisi de faturamın gelmesini, ondan sonra bu itirazımı yapabileceğimi söyledi. Velhasıl faturam Nisan ayı başında geldi ve ben tekrar arayıp talebimi ilettim. Aynı gün(5 Nisan) bana "Değerli müşterimiz, itiraz etmiş olduğunuz faturanız incelenmiş olup herhangi bir sorun tespit edilmemiştir" diye mesaj geldi. Yani talebimi reddettiler. Ben tekrar aradım ve bu ret cevabına itiraz ettim. Birkaç saat sonra yine aynı mesajı attılar. 2 gün sonra(7 Nisan) tekrar aradım, tekrardan itirazı talebinde bulundum. Ancak bu işin bu şekilde çözülemeyeceğini düşündüm ve önce Twitter'dan, daha sonra sikayetvar.com internet sitesinden durumu açıklayan yazılarımı yazdım.

Haftasonu işlerim yoğun olduğu için ilgilenemedim ancak bugün(10 Nisan) tekrar arayarak durumu öğrenmek istedim. Müşteri temsilcisi de talebimin onaylandığını ve 18 küsür TL kadar indirim yapıldığını, bunun da bir sonraki faturama yansıyacağını aktardı.

Sonuç ve Ana Fikir:

Yapılan indirim benim beklediğimden fazlaydı. Çünkü günlüğü 2,20 TL civarı olan internetim için 10 TL kadar bir indirim bekliyordum ve 2 katına yakın bir indirim yapılmıştı. Bunu bir özür anlamında mı yaptılar yoksa "Yeter artık al hepsi senin olsun" gibi bir bıkkınlıkla mı ya da başka bir şekilde mi yaptılar bilmiyorum. Çok da kurcalamadım o kısmını. Zaten benim amacım Vodafone'dan para koparmak falan değil. 5 TL bile indirim yapmış olsalardı ben kabul edecektim. Çünkü benim derdim dünyaca ünlü bu firmanın sorumluluk almaması, müşteri talebini umursamaması ve kendileri için bir hiç olan şu 10-20 liralık indirim ile bir müşterisini memnun edip aboneliğini uzatabilecek iken kendilerine düşman etmesiydi.

Bir haftalık bir uğraşın sonucunda istediğimi aldım. Evet, onlar bana bu indirimi vermediler, ben aldım. Bir haksızlık görüyorsanız karşı durun. Belki siz insanlık için büyük bir iş başarırsınız.

2 yorum:

  1. Müşteri memnuniyetinden ziyade doğru olan bu olduğu için vermeliler. Hakkımızı elde etmek için ortalığı birbirine katmamızın gerekmesi üzücü.

    YanıtlaSil
  2. Ne yazık ki böyle, insanın hakkı olanı alması genelde pek kolay olmuyor.

    YanıtlaSil