22 Nisan 2017 Cumartesi

Madeni Para Biriktirme ve Bütünletme

Birçoğumuz bu madeni/demir para biriktirme işine girmişizdir çocukluğumuzdan beri. Bazen bu para 10 TL olur, bazen 100 TL. Yaklaşık 1 yıl önce ben bu işi büyütmeye ve bunu üst boyutlara taşımayı amaçladım(elbette 10'Binlerce lira biriktirenler de var). Çünkü almak istediğim yüksek maliyetli şeyler vardı. Bunları bu para ile alabilmeyi ya da alırken buna katkı sunmasını bekledim. Bunu da nasıl yaptım, elime geçen hiçbir bozuk parayı harcamadım ve hepsini para kutuma koydum. Tek bir kuruş bile harcamadan yaklaşık 1 yıl bu şekilde biriktirdim ve elimdeki para 14,8 Kg ağırlığında ve 1517,25 TL olmuştu.



Almak istediğim yüksek maliyetli ürünü almanın zamanı geldi ve tüm bu madeni paraları bütünletmem gerekiyordu. Bunun için araştırmaya girdim, forumları okudum, bankaları aradım. En sonunda Merkez Bankasında demir para sayma makinesinin olduğunu ve bu işi burada yapabileceğimi öğrendim. Ertesi gün gittim ve paraları verdim ancak basit ama çözülmesi gereken bir sorun vardı. Benim bozuk paralarım 10'lu balyalar halinde bantlıydı ve bu bantların sökülüp tüm paraların gruplar halinde poşetlere doldurulması gerekiyordu. Yani 1 TL'ler bir poşete, 50 Kuruşlar bir poşete, 25 Kuruşlar bir poşete şeklinde. Yüzlerce adet bantlı para balyasını sökmek fazlasıyla vaktimi alacağı için paraları geri eve götürdüm ve bu işi evde yaptım. Bu da yaklaşık 4 saatimi aldı.




Ertesi gün tekrar gittim, paraları saydırdım ve tutarını kağıt para olarak aldım. Sadece birkaç dakikalık bir işlem yani. Bakkal bakkal, fırın fırın dolaşmanıza gerek yok. Ayrıca Merkez Bankasının böyle bir hizmetinin zaten halihazırda olduğunu gördüm, çünkü birçok insan(özellikle işletmeciler) o sırada madeni para almak ya da benim gibi bütünletmek için bekliyorlardı. Yani Merkez Bankasının vatandaşa verdiği bir hizmet bu.

Sabırlı olun, azmedin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder