19 Haziran 2017 Pazartesi

Kymco Xciting 250i İnceleme

Kymco Xciting 500 (Aynaları dışında tüm görsellik aynı olduğu için bunu koymakta bir sakınca görmedim)

Bir önceki yazımda biriktirdiğim madeni paralardan bahsetmiştim. O parayı biriktirme sebebim de buydu işte. Yaklaşık iki ay önce 2010 model Kymco Xciting 250i motosiklet aldım. Aldığımdan beridir de 2000+ km yol yaptım. Bunun için artık bir inceleme yazısı yazabileceğimi düşünüyorum.

İlk önce motosikletin teknik özelliklerini aktarayım;

Ölçüler:.................................... U/G/Y (mm) 2250 x 815 x 1450
Ağırlık:..................................... 198 kg(Islak ağırlık)

Motor Tipi:............................... 4 zamanlı
Soğutma Sistemi:................... Sıvı
Şanzıman:............................... CVT
Motor Hacmi (cm³):................ 249,1
Ateşleme Tipi:.......................... CDI
Yakıt Kapasitesi:...................... 12,8 Litre
Yağ Kapasitesi:......................... 0,9 Litre
Sele Yüksekliği:........................ 820 mm
Max. Güç (Hp/d/dk):............... 21.7 / 8200
Max. Tork (Nm/d/dk):............. 20.7 / 6500
Frenler Ön / Arka:.................... Çift Disk / Tek Disk
Tekerlek Ölçüsü Ön:................. 120 / 70 - 15
Tekerlek Ölçüsü Arka:.............. 150 / 70 - 14




Niçin Bu Motosikleti Aldım?


En başta motosikleti 2. el aldığımı ve rodaj, yapılan bakımlar ve aralıkları, kullanılan malzeme kalitesi gibi faktörlerden ötürü benim motorumdan daha iyi motosikletler(aynı marka-model) olabileceği gibi daha kötüleri de olabilir. Ancak bu motosikletin benden önceki sahipleri motora iyi bakmışlar ve ben şu an için oldukça memnunum.


Bu motoru almamın en önemli sebebi seyahat etmek istiyor olmam. Yani motosikleti ben şehir içinde değil, uzun yollarda kullanmak için aldım. Dolayısıyla az bakım gerektirmesi, konforlu olması ve yeterli bagaj hacminin olması, 100+ km hızlara sorunsuz çıkabilmesi gibi kriterlerim vardı. Bu kriterlerimin hangisinin ne düzeyde karşılandığına geçelim şimdi.

1- Bakım Maliyeti

a) Yağ

Yağ konusunun bir iyi bir de kötü yanı var. Aslında bu yanlar birbirlerini nötrlüyor diyebiliriz. 0.9 litre yağ alıyor. Bu kadar az yağ alması güzel. Ancak yağ değişim aralığı 2000 km'de bir. Genel olarak motosikletlerin ortalamasını alırsak bu durum biraz can sıkıcı.

b) Hava Filtresi
Motorumun yeni ve eski filtresi
Filtrenin değişim sıklığı 4000 km'de bir. Bu kabul edilebilir bir düzey bana göre.










c) Fren Sistemi

Fren sistemi biraz maliyetli maalesef. Çünkü önde çift disk var. Yani %50 daha fazla para demektir bu. Sürücüsüyle beraber 300 kiloya ulaşan bu makineyi durdurmak için elbette daha azı düşünülemezdi ama yine de can sıkıcı tabii. Arkanın da tek disk olduğunu hesaba katarsak fren balatası maliyeti biraz yüksek.


İyi olan bir şey yok mu? Elbette var. Üzerinde standart bulunan çelik fren hortumları. Uzun süre dayanabilmesi sebebiyle balatalardan sonra bir teselli ödülü oluyor.

Not: Fotoğrafta görüldüğü üzere ABS diskine benzer bir disk var ortada. Bunu görünce ilk başka motoru ABS'li sanmıştım ancak maalesef ABS'li değil. Sanırım sadece hız göstergesi için kullanılıyor o disk.

d) Lastikler

Burada bir kıyaslamaya gideceğim çünkü ben de dahil olmak üzere bu motosikletle ilgilenen birçok kişinin ikileminde kaldığı diğer bir motosiklet olan Sym Gts 250i Evo'nun lastik çapları ön ve arka 13" iken bu motosiklette ön 15", arka ise 14" olduğu için değişim yaparken bir miktar daha fazla lastik maliyeti oluyor.

e) Diğer

Diğer bakım maliyetleri(kayış, fren hidroliği, soğutma sıvısı vb.) standart maliyetlerdir. Bu motosiklete özel bir durum olmadığı için yazmıyorum.

2- Konfor

Bu motosiklet ile seyahat ederken maalesef ağrı çekmeniz kaçınılmaz. Kişiye göre süre/mesafe değişir ama ben 60-70 km'den sonra ağrı çekmeye başlıyorum ve 150-160 km'den sonra artık mola vermek zorunda kalıyorum çünkü o zevkle, büyük heyecanla çıktığım yolculuk bir işkenceye dönüşmeye başlıyor. 15 dakikalık bir moladan sonra ise döngü sıfırlanıyor.

Artçı konforuna gelecek olursak, selenin artçı bölümü çok daha konforlu(yaslanmaya yer varsa). Ancak onun da şöyle bir dezavantajı var; amortisörler tam artçının altında olduğu için artçımız darbeleri daha çok hissediyor. Dolayısıyla bozuk bir yoldan gideceksek artçımız bizden daha çabuk yorulacaktır.

3- Bagaj Hacmi

Motosikletin iki adet torpido gözü ve bir de sele altı bagajı bulunmakta. Bu torpido gözlerini eşya taşımak için kullanmak oldukça zor çünkü küçükler. Buralar, hızlı bir şekilde erişmek isteyebileceğimiz(telefon, cüzdan vb.) eşyalarımız için tasarlanmış. Sele altı bagaj ise kıyafet gibi katlanır ya da küçülebilir eşyalar düşünüldüğünde oldukça geniş ancak kask düşünüldüğünde oldukça sıkıntılı. M beden bir full face kask ancak sığıyor, geriye ise çok az bir alan kalıyor.

4- Son Hız

Motorun dolu ağırlığının üstüne bir de ben binince son hız olarak 130 km'de kalıyorum çünkü motorda devir kesici var ve 8700 devire geldiği zaman kendini geri 8500 devire atıyor. Ancak buna etki eden bazı faktörler var. Benim bir adet 46 litre top case'im var. Her ne kadar kavisli bir yapısı olsa da rüzgara karşı direnç gösteriyordur ve motoru yavaşlatıyordur. Bir diğer faktör ise yüksek tur camı. Bu da aynı şekilde motorun hızını engelleyen bir durum. Top case sökülerek ve spor bir cam takılarak daha yüksek hızlara ulaşılabilir.

Bunlar gözle görülür faktörlerdi. Elbette kullanıma bağlı olarak eskiyen parçalardan dolayı da bir hız kaybı olabilir. Eskimiş bir kayış tekerleğe aktarılan güçten bir miktar çalabilir. Aynı şekilde tıkalı bir hava filtresi ya da görevini yeterince iyi yapamayan bir soğutma sıvısı.

Tüm bunları gözardı edersek motosikletin düzlükte yapabileceği en yüksek hız bence 140-145 km civarıdır.

5- Hızlanma

Hızlanma konusunda diğer motosikletler ile kıyaslama pek yapamayacağım. Çünkü daha önce sadece bir tane 250 cc motosiklet kullandım, o da cruiser idi. Ancak bu konudan da oldukça memnunum. Öyle ki, 70-80 km hızlara nasıl ulaştığımı anlamıyorum bile. Bağırma yok, titreşim yok. Öyle olunca ancak göstergeye bakmam gerekiyor. Tabii ki R25, CBR250r vb. motosikletlerle kıyaslamak aptallık olur.

6- Titreşim

Uzun yola gideceğiz dedik, en az 1 saat yüksek tempo süreceğiz. Dolayısıyla sele konforunun yanında titreşim de önemli. Motorun maksimum 130 km hız yaptığını söyledim ve bu civar hızlardaki titreşim uzun sürede rahatsız ediyor. Yani 1 saatlik bir sürüşten önce rahatsızlık yok. Gidon topuzları zaten motorun üzerinde standart geliyor, benim motorun eski sahipleri de sökmemişler. Onun da etkisi vardır. Titreşimi belirgin olarak sadece rölantide çalışırken görüyorum.

7- Aydınlatma

Farlarda beyaz ampullerden kullanılmış. Led farlara kıyasla aydınlatması oldukça düşük. Şehir içinde yeterli oluyor ancak karanlık bir alanda sürüş yaparken uzunları bile yaksanız tam bir güven hissi oluşmuyor.

Sinyallerin camları yeterince büyük ve gündüz bile fark edilir bir ışık yayıyor.

Stop lambasında ise ledler kullanılmış. O da hem gece hem gündüz güzel bir belirginlik sağlıyor.

8- Frenleme

Fren performansı, boş ağırlığı 200 kg olan bir motosiklet için oldukça iyi diyebilirim. Şehir içinde kullanımlarda ön frene beklenmeyen durumlar dışında neredeyse hiç ihtiyacım olmuyor, arka fren ile durmak istediğim yerde durabiliyorum. Beklenmeyen durumlarda ise ön ve arkayı kombine kullanarak çokça kez kazadan kurtulmamı sağladı frenler. Ben memnunum yani.

9- Manevra Kabiliyeti

Benim bu motorda en çok yakındığım noktadır bu. Yani bu motorda viraj almak, ani manevralar yapmak falan zor iş. Makinenin bu kadar ağır olması bir miktar güven sağlıyor(rüzgarlı havalarda özellikle) ancak viraja geldiğinizde eğer bu kadar ağır bir motora alışık değilseniz biraz korkutabilir. O sebeple supersport, naked gibi motosikletlerden aldığınız manevra ve viraj kabiliyetini bundan pek beklemeyin.

10- Amortisör

5 kademeli ayarlanabilen bir arka amortisörü var. Ben fabrika çıkışı olan 3. seviyede kullanıyorum. Bu seviye biraz sert, çok bozuk yollara girmezsem sıkıntı olmuyor ancak tam amortisörün üstünde oturan yolcu için aynı şeyi söyleyemem. Eğer arkada yolcu varsa, yollara konan kasislerden geçerken bayağı yavaşlamam gerekiyor.

11- Yakıt

En çok merak edilen konu bu olsa gerek. Çünkü küçük hacimli bir motosiklet alıyoruz, dolayısıyla ciddi bir performans beklentimiz yok, ihtiyacımızı karşılasın... Derdimiz bu..

100 km. için değerleri ortalama olarak şöyle sıralayabilirim:

Tek kişi şehir içi(orta tempo): 3,2 - 3,5 LT
Tek kişi şehir dışı(yüksek tempo): 3,4 - 3,7 LT
Çift kişi şehir dışı(yüksek tempo): 4,0 - 4,5 LT

Değerler yaklaşık olarak bu şekilde. Elbette sizin kullanımınıza göre azalıp artabilir. Kıyas yapacak olursak Japon ve İtalyanlar'la hemen hemen aynı ancak SYM Gts 250i Evo'ya kıyasla biraz yüksek.

12- Gösterge Paneli


Gösterge paneli çok sade görünse de üzerinde bayağı bir bilgi taşıyor. Bunlar;

  • Devir saati
  • Hız göstergesi(km/mil)
  • Yakıt göstergesi
  • Yakıt uyarı lambası
  • Uzun far
  • Sinyal göstergeleri
  • Hararet göstergesi
  • Yan ayak açık göstergesi
  • Akü seviye göstergesi (11V'un altına inerse yanıyor)
  • Trip metre(km/mil)
  • Saat


13- Kişi Özellikleri

Benim boyum 172 cm ve ayaklarımla yere, parmak eklem yerlerimle basabiliyorum. Bu, 200+ kg ağırlığında bir motosikleti kontrol etme anlamında ilk zamanlar bayağı sıkıntı çıkardı bana. Ağırlığına alışmak lazım. Benden daha kısa birisi daha çok sıkıntı çekecektir. Bence bu motosiklet için ideal boy 180 cm. Motorun boyutları da bunun için oldukça yeterli.

12 yorum:

  1. bilgiler için teşekkürler bundan daha iyisini kymco patronu bile yapamazdı

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler için teşekkür ederim herşeyi bir kerede öğrendim :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok iyi analiz etmişsin iş;-)

    YanıtlaSil
  4. Bilgiler için teşekkür ederim kardeşim

    YanıtlaSil
  5. Bilgiler çok işime yaradı emeklerine sağlık teşekkür ediyorum.
    Ben kısa biriyim rahat edemem.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler harika bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  7. bugüne kadarki en detaylı anlatım olmuş diuebilirim emeğinize saglik

    YanıtlaSil
  8. Tavsiye edermisiniz alinkrmi.2010 model 20 binde buldum birtane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. UMA bu yıl el değiştirdi ve yeni yönetim bazı markaları artık getirmeme kararı aldı. bunlardan birisi de kymco. Bu sebeple ilerleyen zamanlarda yedek parça sıkıntısı yaşanabilir. Elbette UMA 12 yıl daha yedek parça desteği vermek zorunda ama bir sorun olursa parçanın gelmesi için beklemeniz gerekebilir.
      .
      Kısaca, Kymco sağlam motordur, kolay kolay sıkıntı çıkarmaz. Yedek parça olayını göz önünde bulundurarak alabilirsiniz..

      Sil
  9. Bende 197 boy 120 kiloyum, kendime bu motordan daha uygun bir model bulamadım ve çok memnunum, adeta yeryüzünde bir gemi gibi:) kendi ağırlığının 200 olması , heybetli duruşu, iri yarı adamlar için süper 👍 fiyatıda çok uygun fakat düşük km piyasada yok maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene başında UMA, Kymco distribitörlüğünü bıraktı. Distribitör olmayınca yeni modeller gelmedi ve ikinci el fiyatları bir miktar aşağı indi. Ama birkaç hafta önce Doğan grubu distribitörlüğü aldı ve Doğan grubu tecrübeli, sağlam bir firma. Suzuki, Piaggio, Vespa gibi motorları getiren firma. Bu yüzden ikinci el fiyatları yakında yükselebilir, hatta belki yükselmiştir.

      Sil