8 Eylül 2014 Pazartesi

BTWIN Ayakkabı ve SHIMANO Pedal Testi

SATIN ALMA AŞAMASI

Bir süredir aklımda olan bisiklet ayakkabısını ve pedalını almak için en sonunda MarmaraForum'daki Decathlon'a gittim. Her gittiğimde 1,5-2 saatten önce çıkmışlığım yoktur. Tam stres atmalık bir mekan. Eldeki bütçenin durumu da göz önünde bulundurulduğunda gidip de öyle kanguru derisi bilmem ne ayakkabılar alamayacağım belliydi. Seri sonu gelmiş, numarasından 1-2 çift kalmış ayakkabılara bakmaya başladım. Nihayetinde B'TWIN RR3 dağ bisikleri ayakkabısı aldım.


Bu ayakkabıya her ne kadar içim ısınmasa da başlangıç ayakkabısı niyetiyle aldım işte.

Ardından pedal reyonuna geçtim. Pedal konusunda başlangıçlık bir durum olacağını düşünmediğim için düzgün bir pedal almak istedim. Kalitesine kıyasla düşük fiyatlı olduğunu tahmin ettiğim SHIMANO M520 kilitli dağ bisikleti pedalını aldım.


TEST AŞAMASI - 1

Dün aldığım bu malzemeleri de bugün denedim.

Yaklaşık 1 saat süren pedal antrenmanım sırasında 3 defa düştüm. İlk iki düşme sebebim, kilitli pedalın varlığına henüz alışmamış olmamdan kaynaklı, son ana kadar ayakkabımı pedaldan çıkarmamış olmam. Üçüncü düşüşümün sebebi ise, pedalın sertliğine alışmamış olmamdı. Bu yüzden bir daha ki antrenmandan önce pedalın yaylarını gevşeteceğim. Bunun amacı, daha kolay kilitleme ve çözme işlemi sağlamak. 2 ya da 3 numara alyan anahtarı ile yapılabilecek basit bir işlem bu ama iki tarafı da eşit oranda çevirdiğimize dikkat etmeliyiz. Aksi halde düzensiz alışkanlıklar oluşabilir pedal konusunda. Bu şekilde biraz kullandıktan sonra(min. 50-60 km.) kademe kademe sertleştirmeyi düşünüyorum.

Ayakkabıya gelecek olursak, 80 liralık bir ayakkabı olduğunu belli ediyor. Bu ayakkabı ile uzun yola çıkmak açıkçası beni biraz korkutuyor. Herhalde yanımda düz pedalları ve normal bir spor ayakkabı taşımam gerekecek. Çünkü kallerin ayakkabıya bağlandığı noktadaki ayakkabı tabanı bana hiç sağlam gelmedi. Bir zaman sonra çatlayacak, kırılacak gibi.. Ayrıca ayakkabının rahatlığı da pek ahım şahım değil. Birkaç aya kadar ya da bir daha ki uzun tura kadar daha iyi bir şey alabilirim.. Ayakkabının dişli bir tabana sahip olmasının faydasını gördüm. Bisikleti 1. kattan merdivenlerden aşağı indirirken ayakkabının kaymasını önledi. Yol bisikleti ayakkabısı gibi düz tabanlı bir ayakkabım olsaydı şu an kalça kırığı, kol kırığı vesaire ile uğraşıyor olabilirdim..

İkinci antrenmanın notlarını da paylaşacağım..

NOT: Bu sisteme alışmadan asla trafiğe çıkmayın. Ölümcül kazalara davetiye çıkarabilirsiniz..


TEST AŞAMASI - 2

Yaklaşık 10 gün geçti ilk testin üzerinden ve yeniden bir antrenmana çıktım. 20 km süren ve yer yer çimenlere girdiğim, küçük tepelere tırmanıp indiğim bir antrenmanın sonunda sıfır kaza ile evime döndüm. Görüyorum ki artık beyin tam anlamıyla bu yönde çalışmaya alışmış. Yani beynim artık ayağımda kilitli bir pedal ve ayakkabı olduğunun farkında, önceki gibi ayağımı son anda pedaldan çıkarmaya çalışmıyorum.. Elbette ki bu kadar antrenman, İstanbul trafiği için yeterli olmayacaktır. Çalışmaya devam. Bir sonraki antrenman şehir trafiğinde olacak..

TEST AŞAMASI - 3

Bugün(13 Kasım) ayakkabıyı ve pedalı ilk kez trafikte denedim. Avcılar'dan Marmara Forum'a(yaklaşık 20 km) gittim ve geldim. Yani toplam yaklaşık 40 km. Üstelik dönüşte yağmura yakalandım. Bunlara rağmen herhangi bir sıkıntı yaşamadım, düşmedim. Yeşilköy civarlarında yağmurun şiddeti biraz arttı ve o ara ayakkabım tepesinden biraz su aldı. Tüm sıkıntı bundan ibaretti.


Bugün trafiğe çıkana kadar trafiğe kapalı ya da trafiğin az yoğun olduğu bölgelerde 70 km civarı antrenman yaptım. Bugün de kendimi hazır hissettim ve evet, artık hazırım bu ayakkabı ve pedal ile daha uzun yolculuklara ya da daha yoğun trafiklere..

NOT: İlk testten sonra söylediğim pedalın vidasını gevşetmek işini uygun alyan anahtarı bulamadığım için yapamadım ve aynı sertlikte kullanmaya alıştım. Yine de biraz gevşek olmasının daha rahat olacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder