1 Eylül 2014 Pazartesi

Kadınlar Plajı Bal Gibi Ayrımcılık

Bir dönem yapılan "Bayan(!) Otobüsü" tartışmasıyla aynı neredeyse. Bu uygulama yürürlüğe girseydi karşımıza çıkacak sorunlar, şimdi "kadınlar plajı"nda karşımıza çıkmaya hazırlanıyor.

Kadınların "Kadın plajı" dururken karma plaja gitmeyi tercih etmesi bedenlerini sergileme meraklarının olduğu, erkek tacizine razı oldukları anlamına gelecek. Yarın bir gün karma plajda bir kadın tacize ya da tecavüze uğrarsa ve dava açarsa hakim "Kadın plajı varken karma plaja niye gidiyorsun?" diye sorabilecek, tahrik indirimine davetiye çıkaracak.

Kadın ile erkeği ayırmaya çalışmak tam anlamıyla bir inanç ve ideoloji dayatmasıdır. Muhafazakarlar, "Kadınlar Plajı" dururken karma plaja giden kadınlara dinsiz, allahsız damgasını yapıştıracak.


2 yorum:

  1. Aslında çokta öyle düşünmemek lazım yani bir kişiden dolayı tüm topluluk hakkında bir yargıda bulunmak çok doğru değil. Mesela bir kadın olarak geçen servisi çağırdım http://kadinlarplajiservisi.com/ üzerinden ve sarıyer altınkum kadınlar plajına gittim. Gerçekten karma plajda bulamadığım rahatlığı buldum ve çok rahat ettim birde buradan bakmak lazım. Tabi başka yerde plaja girene de bir şey diyecek ya da dinsiz allahsız diyecek halim yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahat etmeniz doğal. Ama çözüm bu olmamalı kanaatindeyim. Bu arada Sarıyer'in karadeniz kıyısındaki plajlar da hep ücretli olmuş, 2 ay önce fark ettim. Gezmek için bile giremedim..

      Sil